Dezinformacja: obszary, wyzwania, perspektywy

Kup dostęp do webinarium na 12 miesięcy

online

Dezinformacja: obszary, wyzwania, perspektywy

Dezinformacja jako zjawisko najczęściej kojarzona jest z mediami i polityką, tymczasem możemy spotkać się z nią w praktycznie wszystkich sferach naszego życia. Jest to szczególnie duże wyzwanie dla branży reklamowej, ponieważ język, obraz i komunikacja są tym, co dezinformację tworzy i dystrybuuje. Ważne jest zatem wiedzieć, jak wygląda skala zjawiska, na czym polegają jego cechy charakterystyczne, gdzie możemy mieć z nim do czynienia i przede wszystkim jak sobie z nim radzić, żeby reklamować a nie dezinformować. Podczas webinaru porozmawiamy o tym czym dezinformacja jest (a czym nie jest), jakie są jej narzędzia, w jakich obszarach jej wpływ jest najmocniejszy oraz jakie są sposoby na jej uniknięcie. Wiedza i badania na ten temat są niezmiernie ważne w procesie projektowania komunikacji i realizacji kampanii reklamowych. Po webinarze uczestnicy będą: mieli wiedzę na temat dezinformacji i jej narzędzi, umieć rozróżniać rodzaje manipulacji komunikacyjnej, wiedzieć gdzie i w jakich formach występuje dezinformacja, na co zwracać uwagę projektując rozwiązania komunikacyjne, znać sposoby radzenia sobie z dezinformacją. Co za tym idzie, uczestnicy zyskają cenną świadomość nowego podejścia do obsługi klienta będącego konsumentem, a także tzw. „przedsiębiorcy na prawach konsumenta” w nowej rzeczywistości prawnej.
WIĘCEJ > < MNIEJ
Kup dostęp do webinarium na 12 miesięcy. Inwestycja – 350 zł 50% zniżki dla członków Rady Reklamy. Kod zniżkowy dostępny w poprzez Biuro Rady Reklamy.
Elementy programowe Dezinformacja i jej podstawowe pojęcia (disinformation, misinformation, malinformation) Formy manipulacji komunikcyjnej w mediach i biznesie Fejk a fałsz – podobieństwa i różnice Narzędzia dezinformacji: mowa nienawiści, klikbajt, trolle, stereotypy Obszary oddziaływań dezinformacji: zdrowie, biznes, media, polityka, nauka, społeczeństwo
PROWADZĄCA
dr Katarzyna Bąkowicz, komunikolożka i medioznawczyni Strateżka i doradczyni komunikacji biznesowej i medialnej: projektuje i wdraża rozwiązania z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Wspiera działania wizerunkowe organizacji w obszarze PR i CSR. Tworzy i implementuje programy rozwojowe dla liderów. Adiunktka i wykładowczyni na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwerystetu SWPS. Współtwórczyni Central European Digital Media Observatory, gdzie zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu dezinformacji oraz realizuje projekty komunikacyjne. Asesorka European Fact-Checking Standards Network. Ekspertka Organizacji Narodów Zjednoczonych i kierowniczka Grupy Roboczej ds. Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji, twórczyni Standardu Etycznej Komunikacji dla Biznesu. Autorka i producentka programów radiowych i telewizyjnych z obszaru biznesu i komunikacji.