Dezinformacja: obszary, wyzwania, perspektywy

Dezinformacja jako zjawisko najczęściej kojarzona jest z mediami i polityką, tymczasem możemy spotkać się z nią w praktycznie wszystkich sferach naszego życia. Jest to szczególnie duże wyzwanie dla branży reklamowej, ponieważ język, obraz i komunikacja są tym, co dezinformację tworzy i dystrybuuje. Ważne jest zatem wiedzieć, jak wygląda skala zjawiska, na czym polegają jego cechy charakterystyczne, gdzie możemy mieć z nim do czynienia i przede wszystkim jak sobie z nim radzić, żeby reklamować a nie dezinformować. Podczas webinaru porozmawiamy o tym czym dezinformacja jest (a czym nie jest), jakie są jej narzędzia, w jakich obszarach jej wpływ jest najmocniejszy oraz jakie są sposoby na jej uniknięcie. Wiedza i badania na ten temat są niezmiernie ważne w procesie projektowania komunikacji i realizacji kampanii reklamowych. Po webinarze uczestnicy będą: mieli wiedzę na temat dezinformacji i jej narzędzi, umieć rozróżniać rodzaje manipulacji komunikacyjnej, wiedzieć gdzie i w jakich formach występuje dezinformacja, na co zwracać uwagę projektując rozwiązania komunikacyjne, znać sposoby radzenia sobie z dezinformacją. Co za tym idzie, uczestnicy zyskają cenną świadomość nowego podejścia do obsługi klienta będącego konsumentem, a także tzw. „przedsiębiorcy na prawach konsumenta” w nowej rzeczywistości prawnej.
WIĘCEJ > < MNIEJ
150,00 zł (rejestracja do 15 sierpnia) 175,00 zł (rejestracja do 23 sierpnia) 199,00 zł (rejestracja po 24 sierpnia) Liczba miejsc ograniczona. Link do udziału wysyłamy osobom zarejestrowanym dzień przed wydarzeniem.
ZAREJESTRUJ SIĘ
Elementy programowe Dezinformacja i jej podstawowe pojęcia (disinformation, misinformation, malinformation) Formy manipulacji komunikcyjnej w mediach i biznesie Fejk a fałsz – podobieństwa i różnice Narzędzia dezinformacji: mowa nienawiści, klikbajt, trolle, stereotypy Obszary oddziaływań dezinformacji: zdrowie, biznes, media, polityka, nauka, społeczeństwo
ZAREJESTRUJ SIĘ
PROWADZĄCA
dr Katarzyna Bąkowicz, komunikolożka i medioznawczyni Strateżka i doradczyni komunikacji biznesowej i medialnej: projektuje i wdraża rozwiązania z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Wspiera działania wizerunkowe organizacji w obszarze PR i CSR. Tworzy i implementuje programy rozwojowe dla liderów. Adiunktka i wykładowczyni na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwerystetu SWPS. Współtwórczyni Central European Digital Media Observatory, gdzie zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu dezinformacji oraz realizuje projekty komunikacyjne. Asesorka European Fact-Checking Standards Network. Ekspertka Organizacji Narodów Zjednoczonych i kierowniczka Grupy Roboczej ds. Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji, twórczyni Standardu Etycznej Komunikacji dla Biznesu. Autorka i producentka programów radiowych i telewizyjnych z obszaru biznesu i komunikacji.