Klimat w reklamie. Jak branża może unikać greenwashingu.
Zmiana klimatu to największe wyzwanie, przed jakim stoi dziś ludzkość, a tym samym my – branża reklamowa. Na poziomie biznesowym oznacza nowe wyzwania dotyczące modeli biznesowych i komunikacji. Niesie ze sobą liczne regulacje i obowiązki, ale też szanse w obszarze konkurencyjności klimatycznej firm. Uważamy, że dogłębne zrozumienie tego tematu pozwoli lepiej odnaleźć się w tej rzeczywistości i zwiększy szanse na uniknięcie greenwashingu oraz innych ryzyk komunikacyjnych na tym tle, a także przyczyni się do realnych działań na rzecz klimatu. Z tego względu wydarzenie otwieramy bezpłatnie dla całej branży.
Podczas bezpłatnego webinaru, posiadające duże doświadczenie praktyczne ekspertki Fundacji Climate Strategies Poland, w kompleksowy sposób opowiedzą o wyzwaniach klimatycznych stojących przed branżą reklamową.
Opowiedzą o:
Webinar poprowadzą ekspertki Fundacji Climate Strategies Poland: dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska (członkini zarządu, współzałożycielka Fundacji), dr Aleksandra Drewko (ekspertka ds. kalkulacji i redukcji śladu węglowego) oraz Zofia Nawrocka (analityczka w projektach kalkulacji i ograniczania śladu węglowego).
Spotkanie przeznaczone jest dla wszystkich przedstawicieli branży reklamowej i komunikacyjnej. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i możliwy po zarejestrowaniu na stronie. LINK
PROWADZĄCE
dr AGNIESZKA LISZKA-DOBROWOLSKA
Członkini zarządu Fundacji Climate Strategies Poland
Współzałożycielka Fundacji Climate Strategies Poland, w Fundacji zajmuje się strategiami klimatycznymi firm i wspieraniem przemyślanego podejścia do zmian klimatu, budowaniem świadomości nt. zmian klimatu i ich spowolnienia. Członkini Rady Fundacji WWF, Rady Programowej Client Earth, Fundacji Instytut Spraw Publicznych i Fundacji Magazynu Pismo. Doradza Purpose Climate Lab. Doktor socjologii. Ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu strategii komunikacyjnych, zarządzaniu ryzykiem komunikacyjnym w biznesie (McKinsey & Company) i administracji państwowej (rzeczniczka rządu D. Tuska).
dr ALEKSANDRA DREWKO
Ekspertka ds kalkulacji i redukcji śladu węglowego
Ekspertka ds. związanych ze zmianami klimatycznymi, liczeniem śladu węglowego, obniżaniem emisji gazów cieplarnianych i dążeniem do neutralności emisyjnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z małymi, średnimi oraz dużymi firmami. Współpracowała również z różnymi sektorami, w tym finansowym, energetycznym, turystycznym, chemicznym, farmaceutycznym, handlu detalicznego, produkcyjnym, e-commerce, telekomunikacyjnym oraz edukacyjnym. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant ds. ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Kładzie nacisk na zarządzanie emisjami gazów cieplarnianych, które rozpoczyna się od obliczenia śladu węglowego, ponieważ „nie można zarządzać czymś, czego nie jest się w stanie zmierzyć”.
Zofia Nawrocka
analityczka specjalizująca się w dekarbonizacji, posiadającą wykształcenie z zakresu mechaniki, budowy maszyn i inżynierii materiałowej. Zaczęła swoją karierę w McKinsey, gdzie skupiała się na analizie rynku stali. Zafascynowana wpływem danych na podejmowanie decyzji, postanowiła koncentrować się na dziedzinie dekarbonizacji i skutecznych działaniach na rzecz zrównoważonego środowiska.
Po pracy relaksuje się podczas spacerów i poszerza horyzonty ucząc się nowych umiejętności. Jej determinacja w łączeniu wiedzy technicznej z dbałością o środowisko stanowi solidną podstawę dla działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Martyna Kajzerek
Koordynatorka projektów kalkulacji i redukcji śladu węglowego.
Specjalizuje się w liczeniu śladu węglowego produktów oraz portfeli kredytowych instytucji finansowych. Członkini zespołu doradzającego przy obliczaniu śladu węglowego i strategii redukcji emisji w sektorze finansowym. W Fundacji duży nacisk kładzie na poszarzanie wiedzy i budowanie kompetencji, odpowiada za knowledge development. Od kilku lat głównie skupiona na ochronie środowiska i zapobieganiu zmianie klimatu, absolwentka geografii na Uniwersytecie Gdańskim.