KLIMAT I EKOLOGIA W REKLAMIE

24.05.2024, 10:00

online

Klimat a reklama

Klimat w reklamie. Jak branża może unikać greenwashingu. Zmiana klimatu to największe wyzwanie, przed jakim stoi dziś ludzkość, a tym samym my – branża reklamowa. Na poziomie biznesowym oznacza nowe wyzwania dotyczące modeli biznesowych i komunikacji. Niesie ze sobą liczne regulacje i obowiązki, ale też szanse w obszarze konkurencyjności klimatycznej firm. Uważamy, że dogłębne zrozumienie tego tematu pozwoli lepiej odnaleźć się w tej rzeczywistości i zwiększy szanse na uniknięcie greenwashingu oraz innych ryzyk komunikacyjnych na tym tle, a także przyczyni się do realnych działań na rzecz klimatu. Z tego względu wydarzenie otwieramy bezpłatnie dla całej branży. Podczas bezpłatnego webinaru, posiadające duże doświadczenie praktyczne ekspertki Fundacji Climate Strategies Poland, w kompleksowy sposób opowiedzą o wyzwaniach klimatycznych stojących przed branżą reklamową. Opowiedzą o: szerokim kontekście klimatycznym oraz wyzwaniach, jakie zmiana klimatu niesie dla biznesu, odpowiedzialności biznesu wobec klimatu, śladzie węglowym – w przystępny sposób przybliżą podstawowe zagadnienia i procesy z nim związane, komunikacji klimatycznej, w tym wrażliwej nomenklaturze (m.in. różnicach między neutralnością klimatyczną a zeroemisyjnością) a także pułapkach greenwashingu. Przedstawią także przegląd aktualnych wytycznych i opracowań dotyczących greenwashingu, zagrożeniach płynących z offsetów, presji regulacyjnej i rynkowej dot. działań biznesu i branży marketingowej na rzecz ograniczania zmiany klimatu,
konkretnych i aktualnych przykładach greenwashingu (na podstawie case studies),
konsekwencjach greenwashingu,
efektywnych i skutecznych sposobach oraz procesach, które pozwalają ograniczyć greenwashing (włącznie z gotową checklistą fundacji). Webinar poprowadzą ekspertki Fundacji Climate Strategies Poland: dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska (członkini zarządu, współzałożycielka Fundacji), dr Aleksandra Drewko (ekspertka ds. kalkulacji i redukcji śladu węglowego) oraz Zofia Nawrocka (analityczka w projektach kalkulacji i ograniczania śladu węglowego). Spotkanie przeznaczone jest dla wszystkich przedstawicieli branży reklamowej i komunikacyjnej. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i możliwy po zarejestrowaniu na stronie. LINK
WIĘCEJ > < MNIEJ
Rejestracja bezpłatna, obowiązkowa Link do webinarium prześlemy tylko zarejestrowanym uczestnikom na dzień przed wydarzeniem.
AGENDA Aktualny stan wiedzy nt. fizycznej zmiany klimatu Dyrektywa green claims Rola branży marektingowej w generowaniu emisji ( eventy, digital, outdoor) Greenwashing casy Wskazówki na temat unikania greenwashingu Co marketerzy mogą zrobić dla klimatu – przegląd inicjatyw branżowych
PROWADZĄCE
dr AGNIESZKA LISZKA-DOBROWOLSKA Członkini zarządu Fundacji Climate Strategies Poland Współzałożycielka Fundacji Climate Strategies Poland, w Fundacji zajmuje się strategiami klimatycznymi firm i wspieraniem przemyślanego podejścia do zmian klimatu, budowaniem świadomości nt. zmian klimatu i ich spowolnienia. Członkini Rady Fundacji WWF, Rady Programowej Client Earth, Fundacji Instytut Spraw Publicznych i Fundacji Magazynu Pismo. Doradza Purpose Climate Lab. Doktor socjologii. Ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu strategii komunikacyjnych, zarządzaniu ryzykiem komunikacyjnym w biznesie (McKinsey & Company) i administracji państwowej (rzeczniczka rządu D. Tuska).
dr ALEKSANDRA DREWKO Ekspertka ds kalkulacji i redukcji śladu węglowego Ekspertka ds. związanych ze zmianami klimatycznymi, liczeniem śladu węglowego, obniżaniem emisji gazów cieplarnianych i dążeniem do neutralności emisyjnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z małymi, średnimi oraz dużymi firmami. Współpracowała również z różnymi sektorami, w tym finansowym, energetycznym, turystycznym, chemicznym, farmaceutycznym, handlu detalicznego, produkcyjnym, e-commerce, telekomunikacyjnym oraz edukacyjnym. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant ds. ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Kładzie nacisk na zarządzanie emisjami gazów cieplarnianych, które rozpoczyna się od obliczenia śladu węglowego, ponieważ „nie można zarządzać czymś, czego nie jest się w stanie zmierzyć”.
Zofia Nawrocka analityczka specjalizująca się w dekarbonizacji, posiadającą wykształcenie z zakresu mechaniki, budowy maszyn i inżynierii materiałowej. Zaczęła swoją karierę w McKinsey, gdzie skupiała się na analizie rynku stali. Zafascynowana wpływem danych na podejmowanie decyzji, postanowiła koncentrować się na dziedzinie dekarbonizacji i skutecznych działaniach na rzecz zrównoważonego środowiska. Po pracy relaksuje się podczas spacerów i poszerza horyzonty ucząc się nowych umiejętności. Jej determinacja w łączeniu wiedzy technicznej z dbałością o środowisko stanowi solidną podstawę dla działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.