KLIMAT I EKOLOGIA W REKLAMIE

24.05.2024, 10:00

online

Klimat a reklama

Klimat w reklamie. Jak branża może unikać greenwashingu. Zmiana klimatu to największe wyzwanie, przed jakim stoi dziś ludzkość, a tym samym my – branża reklamowa. Na poziomie biznesowym oznacza nowe wyzwania dotyczące modeli biznesowych i komunikacji. Niesie ze sobą liczne regulacje i obowiązki, ale też szanse w obszarze konkurencyjności klimatycznej firm. Uważamy, że dogłębne zrozumienie tego tematu pozwoli lepiej odnaleźć się w tej rzeczywistości i zwiększy szanse na uniknięcie greenwashingu oraz innych ryzyk komunikacyjnych na tym tle, a także przyczyni się do realnych działań na rzecz klimatu. Z tego względu wydarzenie otwieramy bezpłatnie dla całej branży. Podczas bezpłatnego webinaru, posiadające duże doświadczenie praktyczne ekspertki Fundacji Climate Strategies Poland, w kompleksowy sposób opowiedzą o wyzwaniach klimatycznych stojących przed branżą reklamową. Opowiedzą o: szerokim kontekście klimatycznym oraz wyzwaniach, jakie zmiana klimatu niesie dla biznesu, odpowiedzialności biznesu wobec klimatu, śladzie węglowym – w przystępny sposób przybliżą podstawowe zagadnienia i procesy z nim związane, komunikacji klimatycznej, w tym wrażliwej nomenklaturze (m.in. różnicach między neutralnością klimatyczną a zeroemisyjnością) a także pułapkach greenwashingu. Przedstawią także przegląd aktualnych wytycznych i opracowań dotyczących greenwashingu, zagrożeniach płynących z offsetów, presji regulacyjnej i rynkowej dot. działań biznesu i branży marketingowej na rzecz ograniczania zmiany klimatu,
konkretnych i aktualnych przykładach greenwashingu (na podstawie case studies),
konsekwencjach greenwashingu,
efektywnych i skutecznych sposobach oraz procesach, które pozwalają ograniczyć greenwashing (włącznie z gotową checklistą fundacji). Webinar poprowadzą ekspertki Fundacji Climate Strategies Poland: dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska (członkini zarządu, współzałożycielka Fundacji), dr Aleksandra Drewko (ekspertka ds. kalkulacji i redukcji śladu węglowego) oraz Zofia Nawrocka (analityczka w projektach kalkulacji i ograniczania śladu węglowego). Spotkanie przeznaczone jest dla wszystkich przedstawicieli branży reklamowej i komunikacyjnej. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i możliwy po zarejestrowaniu na stronie. LINK
WIĘCEJ > < MNIEJ
Rejestracja bezpłatna, obowiązkowa Link do webinarium prześlemy tylko zarejestrowanym uczestnikom na dzień przed wydarzeniem.
ZAREJESTRUJ SIĘ
AGENDA Aktualny stan wiedzy nt. fizycznej zmiany klimatu Dyrektywa green claims Rola branży marektingowej w generowaniu emisji ( eventy, digital, outdoor) Greenwashing casy Wskazówki na temat unikania greenwashingu Co marketerzy mogą zrobić dla klimatu – przegląd inicjatyw branżowych
ZAREJESTRUJ SIĘ
PROWADZĄCE
dr AGNIESZKA LISZKA-DOBROWOLSKA Członkini zarządu Fundacji Climate Strategies Poland Współzałożycielka Fundacji Climate Strategies Poland, w Fundacji zajmuje się strategiami klimatycznymi firm i wspieraniem przemyślanego podejścia do zmian klimatu, budowaniem świadomości nt. zmian klimatu i ich spowolnienia. Członkini Rady Fundacji WWF, Rady Programowej Client Earth, Fundacji Instytut Spraw Publicznych i Fundacji Magazynu Pismo. Doradza Purpose Climate Lab. Doktor socjologii. Ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu strategii komunikacyjnych, zarządzaniu ryzykiem komunikacyjnym w biznesie (McKinsey & Company) i administracji państwowej (rzeczniczka rządu D. Tuska).
dr ALEKSANDRA DREWKO Ekspertka ds kalkulacji i redukcji śladu węglowego Ekspertka ds. związanych ze zmianami klimatycznymi, liczeniem śladu węglowego, obniżaniem emisji gazów cieplarnianych i dążeniem do neutralności emisyjnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z małymi, średnimi oraz dużymi firmami. Współpracowała również z różnymi sektorami, w tym finansowym, energetycznym, turystycznym, chemicznym, farmaceutycznym, handlu detalicznego, produkcyjnym, e-commerce, telekomunikacyjnym oraz edukacyjnym. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant ds. ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Kładzie nacisk na zarządzanie emisjami gazów cieplarnianych, które rozpoczyna się od obliczenia śladu węglowego, ponieważ „nie można zarządzać czymś, czego nie jest się w stanie zmierzyć”.
Zofia Nawrocka analityczka specjalizująca się w dekarbonizacji, posiadającą wykształcenie z zakresu mechaniki, budowy maszyn i inżynierii materiałowej. Zaczęła swoją karierę w McKinsey, gdzie skupiała się na analizie rynku stali. Zafascynowana wpływem danych na podejmowanie decyzji, postanowiła koncentrować się na dziedzinie dekarbonizacji i skutecznych działaniach na rzecz zrównoważonego środowiska. Po pracy relaksuje się podczas spacerów i poszerza horyzonty ucząc się nowych umiejętności. Jej determinacja w łączeniu wiedzy technicznej z dbałością o środowisko stanowi solidną podstawę dla działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Martyna Kajzerek Koordynatorka projektów kalkulacji i redukcji śladu węglowego. Specjalizuje się w liczeniu śladu węglowego produktów oraz portfeli kredytowych instytucji finansowych. Członkini zespołu doradzającego przy obliczaniu śladu węglowego i strategii redukcji emisji w sektorze finansowym. W Fundacji duży nacisk kładzie na poszarzanie wiedzy i budowanie kompetencji, odpowiada za knowledge development. Od kilku lat głównie skupiona na ochronie środowiska i zapobieganiu zmianie klimatu, absolwentka geografii na Uniwersytecie Gdańskim.