laboratorium edukacyjne
WIEDZA • UMIEJĘTNOŚCI • KOMPETENCJE
Wieloletni praktyk prawa żywnościowego i zagadnień dotyczących bezpieczeństwa żywności. Doświadczenie uzyskane zarówno w Inspekcji Sanitarnej a także w branżach spożywczej, kosmetycznej i farmaceutycznej. Wykształcenie w dziedzinach technologii żywności i zarządzania jakością – poparte certyfikatami Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. Kompetencje branżowe rozszerzane podczas konferencji krajowych i zagranicznych.
Wielokierunkowe wsparcie w zakresie doradztwa przedsiębiorcom branży spożywczej zarówno z obszarów bezpieczeństwa żywności, znakowania środków spożywczych oraz przekazów marketingowych.
Prelegentka Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego pn. „Trzymaj formę” będącego inicjatywą propagującą zdrowy styl życia.
Poza głównym nurtem zawodowym zajmuje się zagadnieniami Zrównoważonego Rozwoju, Europejskiego Zielonego Ładu i Strategią „od pola do stołu”.
Dziennikarka motoryzacyjna, jedyna polska jurorka konkursu Women’s World Car of the Year. Wyróżniona w 2021 roku za cykl podcastów o elektromobilności nagrodą e-Mobility Media Awards. Znalazła się w gronie piętnastu propagatorek zrównoważonego transportu „Remarkable Women in Transport 2022” – Transformative Urban Mobility Initiative. Jako jedyna osoba z Polski odbyła dwumiesięczny staż w Norsk elbilforening, największej na świecie organizacji elektromobilnej, mającej swoją siedzibę w Norwegii. Od 2019 roku prowadzi w Polskim Radio RDC audycję „Szybkie wózki”. Jest redaktorką naczelną portalu LadyInGreen.tech
Współzałożycielka Fundacji Climate Strategies Poland, w Fundacji zajmuje się strategiami klimatycznymi firm i wspieraniem przemyślanego podejścia do zmian klimatu, budowaniem świadomości nt. zmian klimatu i ich spowolnienia. Członkini Rady Fundacji WWF, Rady Programowej Client Earth, Fundacji Instytut Spraw Publicznych i Fundacji Magazynu Pismo. Doradza Purpose Climate Lab. Doktor socjologii. Ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu strategii komunikacyjnych, zarządzaniu ryzykiem komunikacyjnym w biznesie (McKinsey & Company) i administracji państwowej (rzeczniczka rządu D. Tuska)
Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, dr hab. nauk społecznych w dyscyplinie nauki o mediach. Ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych, systemów informatycznych oraz public relations. Absolwent UMCS w Lublinie, a także studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, WSB-National Louis University oraz Politechnice Rzeszowskiej. Obecnie zatrudniony na Uniwersytecie Warszawskim. Pracował m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, PWSZ w Oświęcimiu oraz w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Prezes zarządu Exacto sp. z o.o. oraz Newsline sp. z o.o. Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Wiceprezes Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”.
Doktorantka w Katedrze Prawa Karnego Uniwersytetu Warszawskiego. Aplikantka adwokacka przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa na Uniwersytecie Warszawskim oraz (z wyróżnieniem) Szkoły Prawa Brytyjskiego i Unii Europejskiej prowadzonej na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z Uniwersytetem w Cambridge. Stypendystka John Lewis Fellowship Program fundacji Humanity in Action z 2017 r w Atlancie, USA, w zakresie sprawiedliwości naprawczej. Stypendystka International Visitors Leadership Program 2020 organizowanego przez Departament Stanu USA. Absolwentka szkolenia OBWE „LIVE Training on Preventing and countering violent extremism and radicalism”, po którym koordynowała oraz współprowadziła warsztaty z praw człowieka przeznaczone dla wychowanków domów dziecka. Wykładała w ramach „Tygodnia Konstytucyjnego” organizowanego przez Stowarzyszenie im. Zbigniewa Hołdy.
Od 2015 do 2020 roku związana z Polskim Towarzystwem Prawa Antydyskryminacyjnego. Obecnie prawniczka pro bono PTPA w ramach programu „Pro bono dla równości” dostarczająca pomoc prawną osobą dyskryminowanym. Współautorka platformy e-learningowej „Równi w pracy – przepisy prawa o dyskryminacji i mobbingu” link: https://ptpa.e-learning.pl
Adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, pomysłodawca i kierownik studiów podyplomowych Komunikacja Korporacyjna. Wcześniej dziennikarz agencyjny, prasowy, radiowy oraz telewizyjny. Po latach pracy w mediach, jako specjalista i manager kontynuował karierę w polskich i międzynarodowych firmach. Związany głównie ze sponsoringiem sportowym, ale również z public relations, zarządzaniem marką i komunikacją korporacyjną przez kilkanaście lat pracował w Telekomunikacji Polskiej oraz Orange. Współtwórca długoletniej polityki sponsoringowej obu firm przez lata związany m.in. z polską reprezentacją piłkarską i polską reprezentacją olimpijską.
CMO, członek zarządu grupy LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset). Ekspert w zakresie wykorzystania YouTube i influencerów w komunikacji marki. Psycholog i PR-owiec przekładający swoją wiedzę na działania w marketingu od 2012 roku. Zafascynowany zmianami w konsumpcji mediów, naukami o komunikowaniu i podejmowaniu decyzji.
Wielokrotnie nagradzany prelegent konferencji branżowych, juror, autor artykułów eksperckich, szkoleniowiec i wykładowca kilku uczelni (w tym studiów MBA). Co roku występuje na kilkudziesięciu konferencjach, prowadzi zajęcia na kilku uczelniach, przeprowadza szkolenia i warsztaty w agencjach, domach mediowych i działach marketingu największych marek w Polsce.
Kamila jest absolwentką wyższej uczelni im. Leona Koźmińskiego oraz Europejskich Studiów Interdyscyplinarnych w Kolegium Europejskim w Warszawie. Posiada uprawnienia radcy prawnego w Polsce. Zdobywała doświadczenie działając m.in. w obszarze prawa międzynarodowego i unijnego, jak również prawa konkurencji i prawa konsumenckiego. Jako ekspertka Ministerstwa Sprawiedliwości uczestniczyła m.in. w negocjacjach w Haskiej Konferencji Prawa Prywatnego Międzynarodowego, Europejskiej Sieci Sądowej, Komisji Europejskiej.
W lutym 2018 roku dołączyła do warszawskiego biura ClientEarth, aby rozwijać działalność Fundacji w obszarze egzekwowania prawa dostępu do informacji i wymiaru sprawiedliwości w Polsce. W kolejnych latach dołączyła do zespołu zajmującego się jakością powietrza w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, w którym skupia się na działaniach litygacyjnych i rzeczniczych. Kamila jest również odpowiedzialna za rozwijanie działalności ClientEarth w obszarze greenwashingu i prawa konsumenckiego.
Zaskakiwanie i angażowanie klientów jest uzależniające, co widać również w przewyższających oczekiwania wynikach działań marketingowych.
Magdalena Sielachowicz-Nowakowska zdobyła doświadczenie m.in. przez 8 lat pracy w PlayStation. W Samsung Electronics Polska, od ponad 8 lat, pokazała, że trzeba postawić na ciągłe wyrzucanie się ze strefy komfortu. Każdy kolejny krok przekuwać wiedzę, doświadczenie i nowe spojrzenie, w efektowne i efektywne działania. Ważne, by utrzymać przy tym motywację i kreatywność na wysokim poziomie z ciągłym głodem nowości narzędzi i inspirowania samego siebie. Wszystkim.
Dla niej być marketingowcem to wiedzieć czego potrzebują ludzie, jak z nimi rozmawiać, szanować ich inteligencję i poświęcony czas. Stara się zatem tworzyć rozwiązania nietypowe, które łaskoczą wyobraźnię jednocześnie rozbijając pewne stereotypy , zmieniając utarte drogi. Takie np były kampanie z Wojtkiem Sokołem, dla flagowych smartfonów Galaxy czy coraz bardziej rozwijający się experience marketing inspirowany kulturą reklamową US. Bazujące na nietypowym i nieoczywistym story podparte konkretnym, realnym insight’em.
Radca prawny od 2001r., rzecznik patentowy, partner w kancelarii prawnej Lewandowski Gradek Lewandowska sp. p. r. pr., wspólnik w LGL kancelaria patentowa sp. z o. o., certyfikowany mediator wpisana na listę Centrum Mediacji Krajowej Izby Radców Prawnych, Centrum Mediacji Konfederacji Lewiatan, mediator sądowy Sądów Okręgowych w Warszawie, Katowicach, Lublinie, Poznaniu i Gdańsku, specjalizuje się w prawach własności intelektualnej, w tym w prawie mediów i reklamy oraz nowych technologii z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Praktyk z ponad 20 letnim doświadczeniem, doradza i reprezentuje klientów podczas negocjacji, prowadzi spory jako pełnomocnik i mediator w sprawach z zakresu własności przemysłowej: znaków towarowych, patentów, wzorów użytkowych i przemysłowych, a także praw autorskich i pokrewnych, zwalczania nieuczciwej konkurencji i naruszeń praw własności intelektualnej, prawnych aspektów komercjalizacji, B+R, zarządzania portfelem dóbr niematerialnych, ochrony prawnej marki, renomy, know-how, prywatności, innych dóbr osobistych, obrotu dobrami luksusowymi oraz z sektora produktów konsumenckich i FMCG; prawnych kwestii startup-ów, e-commerce, technologii zwłaszcza w usługach finansowych (fintech), działalności prasowej i wydawniczej, branży kreatywnej, mediowej, telekomunikacji, danych osobowych, obsługi projektów informatycznych; prowadzi liczne szkolenia u przedsiębiorców i w administracji, w tym MSZ, MF, MON, NBP.
Radczyni prawna, członkini zespołu IP&TMT w WKB Lawyers. Ekspertka w zakresie prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego, filmowego, mediów i reklamy. Klientom pomaga także w kwestiach związanych z prawem prasowym oraz ochroną dóbr osobistych, w tym w szczególności w kryzysach reputacyjnych i wizerunku.
Pracuje m. in. dla producentów audiowizualnych, nadawców telewizyjnych, wydawców, agencji reklamowych i artystycznych, dostawców usług internetowych i twórców. Uzyskała osobiste rekomendacje w rankingu The Legal 500 EMEA 2020 i 2021.
Adwokatka w Izbie Adwokackiej w Warszawie, mediatorka przy Sądzie Okręgowym w Warszawie, Centrum Mediacji przy Naczelnej Radzie Adwokackiej oraz Centrum mediacji Izby Adwokackiej w Warszawie. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Doświadczenie zdobyła także w wielu firmach o profilu telekomunikacyjnym uczestnicząc w wielu projektach biznesowych m.in. CRM, produktowych związanych z wdrożeniowych oraz mapowaniem procesów biznesowych. Trener produktowy. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS, oraz wielu kursów specjalistycznych m.in. trenerskich i eksperckich związanych z prawem autorskim, ochroną danych osobowych oraz mediacjami.
CEO Spark Communication.
Zdobywała doświadczenie we wszystkich kategoriach reklamy i PR. Pracowała zarówno w agencjach sieciowych (WPP, Omnicom) jak i lokalnych. Zaangażowana w projekty w kategoriach sensytywnych, crises management i kwestiach etycznych. Zaangażowana w projekty międzynarodowe.
CEO firmy Better. Reprezentant środowiska B-Corp.
Współpracownik wielu organizacji zajmujących się tą dziedziną m.in. Klubu Rzymskiego. Twórca metodologii i opracowań teoretycznych . Wieloletni praktyk działań typu purpose. Założyciel Fundacji DEI Alliance.
Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim w Instytucie Dziennikarstwa pracą dotyczącą etyki w komunikacji politycznej i aspektami wykorzystywania technik manipulacyjnych. Od początku kariery związany z rynkiem komunikacji marketingowej.
Od niemal 10 lat rzecznik prasowy i dyrektor komunikacji w Samsung Electronics, gdzie z powodzeniem zrealizował kilkadziesiąt kampanii mających realny wpływ na pozycję marki w Polsce.
Był jednym z 10 członków globalnego komitetu doradczego realizującego strategię komunikacji dla produktów firmy Samsung. Przewodniczący i członek jury w wielu branżowych konkursach. Lubi dzielić się zdobytą wiedzą i doświadczeniem ze studentami. Prowadził zajęcia m.in. na SGH, UW.
Prawniczka specjalizująca się w prawie ochrony konsumentów oraz prawie reklamy. Autorka wielu publikacji naukowych z powyższych zakresów. Asystenta oraz doktorantka na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Swoją dysertację doktorską pisze z zakresu prawa reklamy.
Adwokatka z piętnastoletnim doświadczeniem w branży komunikacyjnej. Wieloletnia główna prawniczka pracująca dla wszystkich spółek grupy Publicis. Współpracowała z wieloma spółkami reklamowymi, PR i eventowymi w Polsce i na świecie. Obecnie szefowa działu prawnego indaHash (projekty w CEE, MEA, JAPAC, i inne). Dyplomowana mediatorka drugiego stopnia. Ekspertka prawa reklamowego, kwestii etycznych i dialogu społecznego.
Monika specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i prawie konsumenckim. Doradza w zakresie ochrony wszystkich rodzajów praw własności intelektualnej, prawa konsumenckiego oraz prawa nowych technologii w Polsce, jak i na poziomie międzynarodowym. Jej specjalizacja obejmuje aspekty prawne reklamy.
Ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w doradztwie w zakresie prawa własności intelektualnej, prawa konsumenckiego, IT oraz prawa korporacyjnego. Uczestniczyła w wielu projektach fuzji i przejęć m.in. spółek z sektora rozrywki/mediów, IT oraz FMCG. Zapewnia bieżącą obsługę prawną spółek z branży mediów (w tym platformom streamingowym, wydawcom prasowym, platformom społecznościowym), rozrywki (np. firmom fonograficznym) oraz FMCG.
Otrzymała wyróżnienie w rankingu World Trademark Review (WTR 1000), w kategorii The World’s Leading Trademark Professionals (w latach 2020, 2021, 2022, 2023).
Jest członkiem wielu międzynarodowych organizacji branżowych, w tym m.in. IAA Polska (International Advertising Association), WIPO List of Neutrals (Arbitration and Mediation Center) czy International Association for the Protection of Intellectual Property (AIPPI).
Jest również autorką szeregu publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, prawa konsumenckiego i ochrony danych osobowych, a także prelegentką na konferencjach branżowych, takich jak INTA czy Kongres AIPPI. Ma doświadczenie akademickie, m.in. jako wykładowca na Uniwersytecie SWPS (School of Form).
Jest Dyrektorką Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania UŁ i Liderką podgrupy Badań, Innowacyjności i Wdrożeń Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Ministerstwie Cyfryzacji. Jest racjonalną pasjonatką AI, badaczką interakcji między sztuczną inteligencją a człowiekiem, a także autorką i współautorką licznych publikacji w tym zakresie. Ściśle współpracuje z biznesem, wspierając i propagując rolę AI, w tym generatywnej AI, w wymiarze biznesowym i społecznym. Szczególnie istotny jest dla niej konsument i jego procesy poznawcze i decyzyjne jako efekt interakcji z AI.