Począwszy od dn. 1 stycznia 2023 r., w związku z implementacją do polskiego porządku prawnego dyrektywy „Omnibus”, fundamentalnej zmianie uległ sposób informowania konsumentów o stosowanych przez przedsiębiorców obniżkach cen. Zmiany te mają niebagatelne znaczenie dla konsumentów i przedsiębiorców wszystkich branż. Ich zakres jest zakrojony szeroko: odnoszą się do promocji produktów i usług oraz każdego kanału komunikacji, w którym prezentowana jest informacja o obniżce ceny. Co najistotniejsze z punktu widzenia praktyków z branży marketingowej i prawniczej – nowe przepisy odnoszą się nie tylko do ogłoszenia o obniżce ceny jako takiego (np. na półce sklepu stacjonarnego czy on-line), ale dotyczą także szeroko pojętych przekazów reklamowych, które w jakikolwiek sposób informują konsumentów o korzyści cenowej.
Zmiany w prawie konsumenckim wymagają gruntowanego przebudowania procesów marketingowych, kontraktowania i obsługi posprzedażnej przez przedsiębiorców segmentu B2C. Pomimo wytycznych Komisji Europejskiej i wyjaśnień UOKiK w kwestii interpretacji nowych przepisów, rynek wciąż zmaga się z pewnymi pytaniami bez odpowiedzi. Warto poznać możliwe kierunki interpretacyjne w obliczu tego, że Prezes UOKiK rozpoczął intensywne kontrole u przedsiębiorców w celu weryfikacji prowadzonych przez nich kampanii sprzedażowych pod kątem zgodności z przepisami „Omnibus”.
Na te i inne kwestie postaramy się sobie odpowiedzieć we wspólnym gronie podczas webinarium w dn. 29 sierpnia br. Podejmiemy także próbę wskazania, w którym miejscu orzecznictwo Komisji Etyki Reklamy i Prezesa UOKiK w zakresie reklamy ofert cenowych znajduje punkt styku i czy istnieje ryzyko wzajemnego wykluczania.
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć, w jaki sposób prezentować komunikację marketingową i ceny w ramach promocji. W związku z tym uczestnicy będą umieć: Co za tym idzie, uczestnicy zyskają cenną świadomość nowego podejścia do obsługi klienta będącego konsumentem, a także tzw. „przedsiębiorcy na prawach konsumenta” w nowej rzeczywistości prawnej.
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć, w jaki sposób prezentować komunikację marketingową i ceny w ramach promocji. W związku z tym uczestnicy będą umieć: Co za tym idzie, uczestnicy zyskają cenną świadomość nowego podejścia do obsługi klienta będącego konsumentem, a także tzw. „przedsiębiorcy na prawach konsumenta” w nowej rzeczywistości prawnej.
Liczba miejsc ograniczona.
Link do udziału wysyłamy osobom zarejestrowanym dzień przed wydarzeniem.
ZAGADNIENIA
– Zasada odnoszenia się do odpowiedniej ceny referencyjnej
– Ogólne ogłoszenia o obniżkach cen typu -x% lub -x zł
– Wyprzedaż „ostatnich sztuk”
– Artykuły niepełnowartościowe
– Towary ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności
– Gazetki promocyjne – Programy lojalnościowe, kody rabatowe, kupony
– Spersonalizowane obniżki cen
– Oferty warunkowe lub wiązane
– Reklama porównawcza
– Ogólne ogłoszenia o obniżkach cen typu -x% lub -x zł
– Wyprzedaż „ostatnich sztuk”
– Artykuły niepełnowartościowe
– Towary ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności
– Gazetki promocyjne – Programy lojalnościowe, kody rabatowe, kupony
– Spersonalizowane obniżki cen
– Oferty warunkowe lub wiązane
– Reklama porównawcza
PROWADZĄCY
mec. Agnieszka Kowalczyk-Zagaj
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Ekspertka w dziedzinie prawa ochrony konsumentów. Od 2016 roku związana z Kancelarią Modzelewska&Paśnik. Była wieloletnią pracowniczką Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie specjalizowała się w sprawach z zakresu ochrony konsumentów i kierowała zespołem do spraw telekomunikacji i mediów. Doświadczenie zawodowe zdobywała w kancelariach, zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych. Prowadziła wiele spraw z zakresu ochrony interesów konsumentów, które zakończyły się precedensowymi rozstrzygnięciami – na etapie postępowania administracyjnego i sądowego, włącznie z postępowaniem przed Sądem Najwyższym. Uczestniczyła w międzynarodowych projektach z zakresu ochrony konsumentów, między innymi jako przedstawiciel Polski w grupach roboczych Komisji Europejskiej oraz w projektach grantowych w ramach unijnej sieci Consumer Protection Cooperation. Była również zaangażowana w procesy legislacyjne z zakresu prawodawstwa polskiego i unijnego.